LilySlim Weight loss tickers

LilySlim Weight loss tickers

tirsdag 30. august 2011

bursdager

på søndag var vi i 10 års dag til vår nevø å det var selvsakt mye aker på bordet. jeg kunne jo ikke røre en av de pga det er ikke helt lavkarbo vennlig. så jeg spiste baby bell ost. hehe.
idag skal vi i 4 års dag til "niesen" vår
å jeg baker nøtte kake med gul krem lavkarbo style, glemte å ta bilder mens jeg bakte.
men det lukter himmelsk på kjøkkenet, så håper den smaker lige godt.

oppskriften er hentet fra lavkarbo.no

Helles Nøttemarengs med gul krem.

Bunnen
4 eggehviter
125 g sukrin
125 g malte mandler
1 ss bakepro
1,5 ts bakepulver

mal mandlene og bland alt det tørre. Stivpisk eggehvitene og bland forsiktig med det tørre. Smør en 24 form og stek på 180 grader i ca 30 min.
Den hever seg møe, men vil falle sammen litt etterhvert.

Gul krem
4 eggeplommer
noen dråper Stevia vanilje
1 dl fløte
120 g sukrin
100 g usalta meierismør
Kok opp alt untatt smøret, la det tykne litt. avkjøl noe.
Tilsett smøret.

Sett kjølig i 2-3 timer og VIPS, så har du kaka si

så idag skal jeg å kose meg med kake i bursdag:D gleder meg

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar