LilySlim Weight loss tickers

LilySlim Weight loss tickers

torsdag 4. august 2011

et lavkarbo finere brød

bakte jo et brød for en tid tilbake, det var knall tungt å mega grovt, kun hele korn å det ble et par dager ok, men så bare vokste det i munnen min å var ikke no godt lenger.
så idag har jeg prøvd ut noe nytt. fant oppskrift på lavkarbo.no på et lysere brød, med 30 karb totalt. så vist jeg får kuttet 15 skiver ut av brødet vil vær skive i 2 carbs, å det er jo ikke galt da:D

oppskriften på nannas lyse søndagsbrød:

4 egg
1.5-2 dl rømme
50g mandelmel
150 g solsikkekjerner(finmalte)
20 g kli
1 stor ss fiberhusk
2 ts bakepulver
1 ts salt
1 ts sukrin
3-4 ss olje lr smeltet smør.
Rør sammen og hell i form. Stek på 160g varmluft i 1t 15 min.
Avkjøl før du skjærer i det.
Dette gir ett brød med ca 30 karb

jeg hadde ikke mandel mel, så byttet det ut med soyamel, og litt av bakemiksen fra ketolyse.

tingene jeg brukte


soslikke kjerner ca 150 gr


de knuses med en mikser til de blir små korn


så tar man 4 egg


og 1,5 - 2 dl seterrømme


måler opp mel og korn osv


tilsetter alt av kornene og melet


pisker alt sammen


tar det over i en brødform med bakepapir


steker det i 1 time og 15 min på 160 grader med varmluft

så blir det slik, det kjennes luftigere og lettere ut, blir spennende å smake på det

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar