LilySlim Weight loss tickers

LilySlim Weight loss tickers

søndag 14. august 2011

lav karbo ostekake

Gerds Ostekake - oppskrift funnet på lavkarbo.no
Bunn:
250g. grovhakka mandler
100-150g. romtemperert smør
- Blandes godt og legges i en papirkledd rund form
Fyll:
1 boks seterrømme
1 pk kremfløte (1/3 l)
1 pakke Eldorado bringebærgele (1/2 mengde vann)
1 pk Tine kremost, naturell
- Lag geleen og la den stå og avkjøle
- Rør sammen kremost og rømme til den blir klump-fri
- Visp kremen.
Bland så alt sammen, rør forsiktig. Tømmes over bunn. La stå kaldt natta over.
Kaka totalt inneholder ca 35 karber. Og den er mektig!!!


ta mandlene i en mikser å grov hakk de


bland de sammen med romtemperert smør (etter å ha smakt på kaka, vil jeg neste gang ta i litt salt i bunnen, men den var god slik den er nå å, men vil teste det ut med litt salt)


pisk krem


så fisker du sammen rømmen og tine krem ost


bland så alt sammen, krem, rømme - krem og geleen, som er laget som anvist på pakkningen, bare med halvparten mengde veske, avkjølt og slikt.


hell så røren over nøttene


det blir en fin kake:D


la den stå kaldt i noen timer, til den blir stiv, så blir den slik:D nam nam..


erfaring til neste gang så vil jeg se om jeg kan finne eldorado sitron gele som er uten sukker, for da vil jeg lage den med sitron gele inni å bringebær gele på toppen, som en "normal" ostekake. ble litt bakvent for meg at "ostemassen" var rosa å smakte bringebær. er vant til at den er hvit å smaker syrlig liksom..
men alt i alt, en god kake:D




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar