LilySlim Weight loss tickers

LilySlim Weight loss tickers

tirsdag 23. august 2011

ostekake i muffinsform

ostekake, så å si samme oppskrift som den jeg har lakt ut tidligere, men med litt modefiseringer å slitk:D

fikk ikke eksakte mål av mandlene, men ca, mandler hakkes i biter


tilsett smeltet smør å rør rundt, ta i en halv ts salt


rør sammen en boks seter rømme og en boks tine kremost, jeg valgte å bruke denne med mandarin:D er mest vanlig med naturell


tok i en dæsj sitron å


pisk så krem, jeg hadde i 3 plater med gelantin i kremen på slutten av pisketiden, for skal ikke ha gele i selve ostemassen denne gangen, så da må jeg finne på en anna lur måte å få den stiv på:D bland så sammen kremen, med rømmen og osten.


ta nøtte smør blandingen over i muffins formene, litt i vær bunn


fordel så ostemassen i formene, jeg hadde engangs former inni de silikon formene, for kanskje lettere å få utav?


hell over gele, laget som henvist på pakken med med halvparten veskemengde, og topp med et halvt jorbær:D


siden det er lagd i muffinsformer så ble ikke geleen liggende på toppen som den så fint gjør på vanlig ostekake, den rant litt ned på sidene, men det er da ikke så nøye, det skal jo i munnen likevel:D

gleder meg til seinere ikveld, når de er stivnet, da skal jeg smake. tror ikke de blir like stive som en vanlig ostekake med gele i, men da får jeg prøve med litt mer gelantin nestegang, eller håpe meny har fått inn eldorado sin sitron gele som jeg idag etterlyste der:D

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar