LilySlim Weight loss tickers

LilySlim Weight loss tickers

mandag 2. januar 2012

VG

her er artikkelen å her kan du stemme:

å dette står det om meg:

9. Torunn Mosby (28)
Fra: Vennesla
Ned: 29 kg
Yrke: Student ved Sørlandets fotografskole
Høyde: 179 cm
Vekt før: 125 kg
Vekt nå: 96 kg
Tiden det tok: 1,5 år
Livvidde før: 105 cm
Livvidde nå: 88 cm

Slik gikk jeg ned 29 kg: Etter mange års forsøk på å gå ned i vekt og å bli gravid, kom det et brev i posten fra fertilitetsklinikken. «Vi behandler ikke kvinner med BMI på over 32». Jeg hadde da klart å gå ned 16 kilo - fra 125 til 110 kilo allerede, ved å legge om kosten og begynne å bevege meg.

Men det var ikke nok. Jeg kunne veie maks 102,5 kilo for å få behandling. Da kom tårene, jeg hadde jo prøvd så godt jeg kunne.

Da prøvde jeg et strengt lavkarbokosthold og gikk ned ti kilo til på ti uker, og kom under BMI-grensen. Nå står vekten stille på mellom 96 og 98 kilo, men jeg vet at det er mulig å komme seg forbi dette.

Jeg skriver av og til inn maten jeg spiser i Vektklubb-dagboken for å sjekke kaloriinntaket mitt. Jeg loggfører også treningen, og får på en grei måte oversikt over inntak og forbruk.

Forumet er til mye til hjelp, råd og støtte, jeg er der så å si hver dag. Det er mange kloke sjeler der inne som gir meg motivasjon.

Nå får vi hjelp på fertilitetssenter i Porsgrunn, og jeg føler meg i mye bedre i form, fysisk og psykisk, og er ved mye bedre mot.

Helsemessig har jeg blitt bedre. Har trappet ned mengden forebyggende astmamedisin, som er en stor forbedring. Det føles fantastisk.

Vekten går sakte men sikkert nedover, så jeg er meget fornøyd, selv om jeg ikke er i mål.

I august begynte jeg å gå faste turer med en venninne som også skal ned i vekt. Vi går uansett vær - hver tirsdag og fredag formiddag, alt fra 45 minutter til tre timer. Det føles knallgodt.

Mine best tips: Bestem deg. Erklær «krig» med meg selv, for det er vanskelig. Se på det som en jobb. Beveg deg stadig litt mer i hverdagen. Turer ute er forfriskende for både for kropp og sinn. Sett av faste tider på faste dager til mosjon. Ikke tenk til uken skal jeg, tenk i dag. Fortell dine nærmeste om vektmålet ditt. Bytt ut brus med lettbrus.

4 kommentarer:

  1. Måtte den beste vinne ;)

    Du har vært kjempeflink, synes det er vanskelig å skulle stemme på den "beste" - men heldigvis for meg så er jeg med selv, og slpper å ta stilling til det :p

    Godt nyttår!

    SvarSlett
  2. takk Maria:D å ja du har vært rå flink.
    synes egentlig vi alle er vinnere jeg da.
    var litt skummelt å komme i VG å slikt da. men..
    ser på oss alle som vinnere. vi har jo søren meg mistet mange kg alle sammen, fått bedre helse og alt:D weee

    SvarSlett
  3. Ja, jeg synes det var kjempeskummelt jeg! Men bare det å være nominert - og å få spalteplass, det er en utrolig stor seier, det vitner om at vi har fått til noe STORT!

    SvarSlett
  4. ja absolutt:D vi er 9 fra hele Norge:D vi er vinnere, uansett:D

    SvarSlett