LilySlim Weight loss tickers

LilySlim Weight loss tickers

torsdag 27. oktober 2011

Lavkarbo sjokoladefondant:D

duuu å digg det ble:D
skikkelig nam nam.

oppskriften er:
125 gr smør
125 gr sukker (jeg bruker sukrin da:D)
150 gr kokesjokolade (jeg brukte sukkerfri mørk sjokolade)
4 egg
1,5 dl mel (jeg brukte mandel mel)

smelt smøret, ta i sjokoladen, rør den inn til den er smeltet å jevn. ta i sukker, rør jevnt, sa i mel, rør igjen jevnt. tilslutt tilsetter du et å et egg. rør godt mellom vært egg.
stekes på 180 grader i 5 - 10 min.
slå forsiktig på toppen for å sjekke at den er "stiv" men den skal gi etter å være blaut i midten da:D


jeg har ikke fondant former så brukte noen kaffe krus jeg har stående:D
dette ble til 5 slike krus. men det sies at oppskriften er til 4 fondant former da.

jeg serverte med litt lett is, er 15 gr pr 100 i den isen. ikke kjempe ille. hadde bare en litten skje is. ellers kan det servers uten noe til, eller med lavkarbo is. men det har ikke jeg laget enda.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar