LilySlim Weight loss tickers

LilySlim Weight loss tickers

torsdag 20. oktober 2011

motivasjon og energi

den siste uka har det skjedd noe rart med meg. jeg klarer ikke være streng på karbene, vil helst være i ketose, men får det ikke til. for tar et rundstykke eller tar litt dressing, eller et glass juice eller melk osv.

MEN jeg har trent litt vær dag denne uka. ikke snakk om noe store greier her altså. men ca 10 min rockering på mandag. 3 timers gåtur på tirsdag, det var jo stor greie da. 10 min rockering å 100 situps igår å nå har jeg lyst å trene igjen?? hva skjer? hehe

så vet jeg at det er store posetive virkninger med lavkarbo for meg. pga pco, baby prøving osv. men ja jeg spiser jo lav karbo, bakt meg lav karbo knekkebrød, spiser egg, tenker karber mye av tiden. men spiser liksom litt karber likevel. mer en til å være i ketose. men igjen. må jeg være i ketose for at det skal være så helsemessig bra da?
eller holder det med lavkarbo generelt?
jeg har jo sååå mye mer energi nå når jeg er ute av ketose liksom.
men jeg går jo myye saktere ned i vekt, går litt opp, så litt ned, så litt opp å det er demotiverende igjen.. ååå

2 kommentarer:

  1. Jeg tror du skal høre på kroppen din, og være litt ute av ketose. Jeg gikk selv ned 12 kg på 5 mnd uten å være i ketose, så det går helt fint.

    Jeg også føler meg utrolig bra på "bare" lavkarbo. Selv om jeg syns det er kjempeenkelt å spise strikt lavkarbo, så er det enda mer motiverende og enkelt når jeg vet at jeg kan spise et eple om jeg vil, eller at det ikke er krise å spise et ekstra knekkebrød.

    Bare vær forsiktig, om du spiser mer karber så må du være litt mer forsiktig med fett. Prøv deg frem, og se hvordan det går med vekta. Stopper du opp, så spiser du bare litt mindre igjen. :)

    Superflink er du!! :D

    SvarSlett
  2. takk for det. ja vet jeg må være mer forsiktig med fettet. men føler ikke jeg spiser så mye fett igrunnen.
    men ja.. spiser jo ost, å smøt på knekkebrød osv.

    SvarSlett