LilySlim Weight loss tickers

LilySlim Weight loss tickers

torsdag 8. september 2011

små sulten ikveld

jeg er sulten faktisk, på kvelden idag. men er vel fordi jeg spise i 16 tiden å ikke i 18 tiden det da.
har bare spist frokost å middag idag så er ikke så mye det. men har holdt med 2 måltid de siste dagene, men middagen idag var wok med kylling å det er ikke så mye fett i det, så det metter ikke like lenge.
det vil si at jeg må ha noe mat igjen ikveld.
å jeg fikk såå lyst på rømmegrøt.
så det skal jeg lage meg.

oppskriften er her:

Rømmegrøt Lavkarbo
(under 2 g. karbohydrat pr 100 g. grøt.)
(Inspirert av Ziggy sin hurtikokte rømmegrøt, men funnet mer nøyaktige mål og tilpasset min gane )
1 boks seterrømme
1,5dl fløte
1 dl vann
2 ts johannesbrødkjernemel (JBK)
½-1 ts salt
Eventuelt litt splenda, viss den blir for syrlig…

La rømmen småkoke på svak/middels varme i et par minutter. Hell i vann og fløte og la koke opp.
Bland JBK med litt vann i et rysteglass og hell det i grøten. Rør godt.
La det stå å koke på svak varme i ca 5 min, rør jevnlig.
Smak til med salt.
Blir den for tykk, spe med litt fløte. Blir den for tynn, lag litt mer JBK-jevning.
Serveres med splenda, kanel og et smørøye.
Veldig godt til spekemat.

skal se om jeg husker å ta bilder underveis, da oppdaterer jeg bare innlegget med bilder:D men oppskriften er jo veldig enkel å følge så det bør jo gå greit:D

å så, imorra tror jeg vi muligens skal ha pannekaker til middag:D
lavkarbo style da:D

her er den oppskriften:

Fløtepannekaker
(Hele røra kom på 13,17 karber og det ble ca 10 pannkaker (øsa mi tar ca 1dl) )
4 egg
1 boks kremfløte
2-3 ss smelta smør
4-5 ts(strøkne) johannesbrødkjernemel
1 ts salt
1 ts bakepulver(kan sikkert sløyfes)
La stå å svelle 15-20 minutt.
Spe ut med vann til det blir en vanlig pannekakerørekonsistens (litt tykk)
Stekes på middels varme på ene siden til de er tørka oppå. Snu med lokk (blir løse)
og stekes videre. ( regn med 3-4-5 min pr side, jo lenger de steiker jo lettere blir de å snu)
tips til tibehør: blåbærsyltetøy og stekt bacon til... NAMNAM!

begge oppskriftene er hentet fra www.lavkarbo.no

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar