LilySlim Weight loss tickers

LilySlim Weight loss tickers

mandag 19. september 2011

en typisk dags meny

Jeg har fått moen fine kommentarer her inne på bloggen min. ikke så mange desverre, men noen. å det er alltid like koos å få:D
en kommentar var et spørsmål om jeg kunne sette om en typisk dagsmeny for meg.
å det vil jeg prøve på.
det er jo forsjellig fra dag til dag.
men basis tanken min er lik da.


frokost:

Egg, kokt, stekt, djevel. med bacon, salat, skinke eller ingenting til.
altså en eller annen form for egg.
å vist jeg har bakt,. så gjerne en skive lavkabo brød eller knekkebrød til.
men som oftest ikke. egg er veldig mektig å sammen med ekte majones så blir det en god fet start på dagen som varer en stund

Lunch
spiser faktisk sjeldent lunch, for er ikke sulten. skal jo bare spise når man er sulten.
men er jeg sulten blir det fort:
noe form for ost, babybell, eller noe, eller norvegia ruller. bare noen ostebiter kanskje.
eller en skive eller et knekkebrød jeg har bakt.
har å laget meg smoothie.
tråler ofte nettet etter oppskrifter.

middag:
som regel blir det en form for kjøtt eller fisk. alt av kjøtt er lov. til å med kjøttdeig. så da lager jeg meg mye forskjellig. er vel mest middags oppskrifter du finner nedover i bloggen min.
men si, en biff, noen grønnsaker kokt, stekt , woket eller ovnsbakt å med en saus til. lager ofte pose saus. men OBS brukt toro sine ikke knorr.
i toro sin bernaise er det ca 6 karbs mot over 60 i knorr sine!!!!!
men jeg lager de ofte med fløte i stedet for melk for å redusere enda mer på karbene.
ellers så lager jeg sauser fra bunenn av med å bruke fløte, skyen fra kjøttet en ts JBK (johannesbrødkjernemel) for å tykne å ellers det krydderet jeg måtte ønske.

når jeg lager middager får mannen ris, nudler eller poteter til mye av maten. mens jeg ikke spiser det. kun kjøtt, grønnsaker å saus. å du, jeg savner ikke poteter, ris eller pasta i det hele tatt.

lager å endel "gryter" altså kjøttdeig, hakkede tomater, fløte, å den typen grønnsaker man måtte ønske, koker alt sammen i en gryte å serverer. da får ofte mannen ris til.

kvelds:
det spiser jeg vel enda sjeldnere en lunch, for ofte blir middagene våre seine.
men om jeg skulle tipset oom noe, så igjen, et knekkebrød, eller egg, eller ja. kvelds så må man vel tenke som frokost kanskje.

et generelt tips er å besøke:
http://lavkarbo.no/

og så gå inn på oppskrifter:
http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=45

der finner du tips til middager, mellom måltider, frokost, lunch, kvelds å alt. er der inne jeg har funnet så å si alle mine oppskrifter, for uten om de jeg har laget selv i mitt hode.

håper dette hjalp litt?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar