LilySlim Weight loss tickers

LilySlim Weight loss tickers

mandag 26. september 2011

dagens middag

idag skal jeg ha pannekaker. fikk ikke tatt bilde når jeg lagde røra, men det var veeeldig enkelt.
nå står den å sveller som det står den skal. blir spennende om det blir godt. har kjøpt blåbær syltetøy uten tilsatt sukker, 11 17 gram karbs, 11 fra sukker, men det er pr 100 å jeg spiser jo ikke 100 med syltetøy så kan ha det syltetøyet:D
har å kjøpt bacon terninger jeg skal steke å ha til. det står som serveringstips så da prøver vi det. gleder meg til middag idag:D

oppsriften:

(bilde hentet fra google)

Fløtepannekaker
(Hele røra kom på 13,17 karber og det ble ca 10 pannkaker (øsa mi tar ca 1dl) )
4 egg
1 boks kremfløte
2-3 ss smelta smør
4-5 ts(strøkne) johannesbrødkjernemel
1 ts salt
1 ts bakepulver(kan sikkert sløyfes)
La stå å svelle 15-20 minutt.
Spe ut med vann til det blir en vanlig pannekakerørekonsistens (litt tykk)
Stekes på middels varme på ene siden til de er tørka oppå. Snu med lokk (blir løse)
og stekes videre. ( regn med 3-4-5 min pr side, jo lenger de steiker jo lettere blir de å snu)
serveringstips: blåbærsyltetøy og stekt bacon til... NAMNAM!

1 kommentar:

  1. nice,de skal jeg prøve. Spiser lav karbo til vanlig,men akkyrat nå er jeg i ketose. skal ta et lite rykk igjen,prøve hvertfall. :)
    eleni

    SvarSlett